torsdag 26. februar 2009

"De ser ut som pingviner!"



Ja det var det jeg utbrøt når jeg la opp desserten på jobb her om dagen! rødvinskoktepærer ser faktisk ut som pingviner når de er lagt opp på tallerken! hehe se hvor søte de er!

Vel la oss begynne på starten med dagen på jobb. I dag fikk jeg beskjed om at jeg skulle lage hele menyen alene. Noe jeg liker veldig godt for det er jo veldig bra trening. Til dere som ikke vet jobber jeg KUN med selskapservering ikke a la carte så vi lager en meny til alle gjestene. I dag var det 16 personer til middag og det er ikke særlig mange men helt koslig når jeg skulle lage maten alene. Menyen besto av:

Hvalcarpaccio
***
Stekt vildand
Kantarellsaus
Fløtepoteter
Sauterte grønnsaker
***
Epleterte
Is
Annanas coulie

Jeg følte alt gikk veldig bra i dag. Var første gangen jeg lagde epleterte men det var jo utrolig enkelt og veldig godt.
Vildanden var også utrolig god, lagde en nydelig marinade på den så ble nammenamm! hehe.


Dette er da hvalcarpaccioen, den ser utrolig stilig ut...!

Så vi hadde en liten diskusjon på jobben i dag. En av gjestene sa ikke ifra at hun hadde glutenalergi, dette er ikke noe nytt for oss skjer ganske ofte. Det er som regel ikke noe big deal og det var det heller ikke i dag. Denne damen mente nok ikke lage noe mer arbeid for oss, hun sa nok mest sansynelig ikke ifra fordi hun ikke ville lage noe problem ut av det. Greia er jo at det blir mer og gjøre hvis man venter med og si ifra. Men iallefall snakket vi på kjøkkenet om hvor lite forståelse vi har for hverandres yrker og jobber. For hvis en vare jeg har kjøpt blir fort ødelagt (spesielt hvis den var dyr/elektrisk) så løper jeg inn i butikken litt småsur og kanskje kjefter på det stakkars menneske bak kassen, er ikke stolt av det men det er jo sant at det skjer. Og hvis posten sender pakken du venter på helt feil blir man sur, man blir sur hvis bagasjen blir borte på flyet og man forventer at folk skal være tryllekunstnere. Vi er jo ikke det.
Jeg syns stortsett folk bør bli flinkere til og ha forståelse for hverandres jobber jeg=) Noe og tenke på neste gang du klager/forventer noe av noen? Er stort sett ikke den personen du klager til sin feil at feilen har skjedd uansett.

Vel dagens lille preken! Håper alle har en flott kveld! Nå sitter jeg og koser meg med oscar-utdelingen på nrk3!



Nydelige kjoler! Nydelige Kvinner!

2 kommentarer: