onsdag 11. mars 2009

Pestolaks Med Rømmesaus.

God dag=)

Nå sitter jeg på jobben og har en time til jeg er ferdig. Men har ingenting og gjøre. De fleste vile da trodd at jeg bare kunne dratt hjem, ja det kan jeg. Men jeg vil ikke. For må kjøre forbi byn på vei hjem og jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet at jeg ikke har selvkontroll til og dra rett hjem da når jeg har tid til og dra innom Amfi! Så da sitter jeg her og blogger en time istede før jeg må dra hjem=) Har frisørtime kl 4=)

Tenkte jeg skulle gi dere en super oppskrift på Laks. Pestolaks! det er utrolig godt og selvom du kanskje ikke er så begeistret for laks så tror jeg du kanskje ville likt denne=)

4 porsjoner

Du trenger: 4 laksestykker ala 250g
1 glass pesto
1lime
1 boks lettrømme og 4dl melk, salt og pepper.
1 purreløk
1 kepaløk
maizenamel
fiskebulijong

Slike gjør du: Legg løkringer i en ildfast form, legg fisken oppå. Så tar du pesto over laksen, salter og peprer (nykvernet pepper). Så tar du limeen og klemmer over, når du har klemt ut nesten all saften i limen så tar du og skjærer den i skiver og legger oppå det hele.
Rømmesausen tar du 4dl melk i en kjele sammens med rømmen. koker dette opp med litt fiskebulijong og smaker til med salt og pepper (igjen nykvernet pepper) og lager tynne ringer av purren som du har i sausen etter du har gjevnet med maizenamel.

fisken skal stå inne i ovnen på 180 grader i ca 15 min - del ett fiskestykke om du ikke er sikker på om den er ferdig, da vil du se om den er rå i midten.

server med salat og kokt ris=)


(bilde er tatt fra en nettside, så det samsaverer ikke helt med oppskriften, men veldig likt)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar